Tervetuloa opiskelijaksi

Tuusulan lukio on monipuolinen lähilukio, jossa korostuu opiskelijakohtainen huomioiminen ja tuki. Opiskelijan tuntevat opettajat pystyvät antamaan palautetta, joka vie eteenpäin. Tuusulan lukiossa opiskelija voi yltää huipputuloksiin ja ylittää itsensä. Opiskelija pystyy liittämään opintoihinsa juuri häntä kiinnostavat asiat ja vapaa-ajan harrastukset, kuten kansainvälisyyden, liikunnan, taiteen tai akateemisen osaamisen.

Lukion kolmella toimipisteessä, Hyrylässä, Jokelassa ja Kellokoskella, on laaja opintotarjonta, ja lisäksi järjestetään toimipisteiden yhteisiä opintoja. Kielistä ja kansainvälisyydestä kiinnostuneille lukiomme tarjoaa useita vieraita kieliä sekä kieli- ja kulttuurimatkoja. Opintoihin voi sisällyttää avoimia korkeakouluopintoja yliopistosta ja ammattikorkeakoulusta.

Opiskelijat pääsevät vaikuttamaan koulun toimintaan muun muassa tiimitoiminnan kautta. Opiskelijakunta toimii opiskelijoiden edunvalvojana ja tuo opiskelelijanäkökulman kouluyhteisön kehittämiseen. Tutorit auttavat uusia lukiolaisia opintojen alkuvaiheessa tutustumaan toisiinsa ja lukio-opintoihin.